poniedziałek, 27 października 2014

Sałatka z kaczką i burakiem w pomarańczowo musztardowym sosie

Po długiej przerwie związanej z doszkalaniem swoich kulinarnych umiejętności, postanowiłam wrócić na bloga z szybką sałatką idealną na lunch ;)
Składniki:
Mix sałat
Jajko na twardo
Pierś kacza
Burak pieczony w folii do miękkości (180 stopni)
Sos:
Łyżka musztardy
2 łyżki oliwy
Sok z jednej soczystej pomarańczy
Garść świeżej mięty posiekanej
Dodatkowo:
sól himalajska i pieprz do smaku
Przygotowanie:
Pierś kaczą smażymy najpierw od strony skóry, aż wytopimy tłuszcz, a potem chwilę od drugiej strony. Nacieramy solą i zawijamy w folię aluminiową. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 140 stopni bez termoobiegu. Pieczemy około godziny. Wszystkie składniki na sos umieszczamy w jednym naczyniu i mieszamy trzepaczką do uzyskania gładkiej konsystencji. Na talerz wykładamy mix sałat, dajemy pokrojoną na cienkie plasterki kaczkę i buraka, ugotowane jajko i polewamy obficie sosem. Na koniec do wyglądu i smaku posypujemy różową solą himalajską i świeżo zmielonym pieprzem. Smacznego! ;))

2 komentarze:

  1. Ten sos musi być pyszny. Danie u mnie mogłoby funkcjonować jako obiad :-) Zastanawiam się od jakiegoś czasu w co zamiast.folii zawinąć baraka. Czy papier do pieczenia by się nadał? Boże teraz muszę do kuchni. Głodna się zrobiłam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie piekłam w papierze, ale wydaje mi się, że odpada. Sama kombinacja zawijania papieru mnie przeraża ;) ewentualnie myślę, że można spróbować z rękawem do pieczenia ;)

    OdpowiedzUsuń